Nowości na Instagramie

fot.: Justyna Kocur-Czarny, jkocurczarny.com
fot.: Justyna Kocur-Czarny, jkocurczarny.com

Instagram wciąż się zmienia, podążając za trendami i potrzebami swoich użytkowników. Czasami naprawdę trudno za nimi nadążyć. Nowości, które szykują się w aplikacji w najbliższym czasie, zebrałam w tym artykule, żebyście wiedzieli czego się spodziewać. Ale liczę się z tym, że… za chwilę ten tekst będzie nieaktualny.

Pewnie zdarzyło Ci się, że odpalając aplikację, zaskoczył Cię nowy interfejs lub jakaś funkcja, której wcześniej nie było. W ostatnim czasie wielu użytkowników obudziło się i na InstaStories znalazło zupełnie nowe fonty i układ opcji nagrywania. A to nie koniec nowości. Co nas czeka w najbliższym czasie?

Instagram Reels

To najgłośniejsza nowość, która została oficjalnie ogłoszona przez Instagram na początku sierpnia. Jest to odpowiedź na aplikację Tik Tok, który cieszy się coraz większą popularnością, nie tylko wśród najmłodszych.

Reels będzie pozwalał na nagrywanie krótkich, 15-sekundowych filmów z muzyką i kreatywnymi efektami, znanymi z Tik Toka, jak np. Funkcja wyrównania, która pozwala wyrównać obiekty z poprzedniego klipu przed nagraniem następnego, aby płynnie przejść z jednego filmu do drugiego (na pewno znacie ten efekt z filmów ze zminą stroju). Utwory do nagrań będzie można wybrać z muzycznej biblioteki Instagrama lub użyć własnych.

Reels będzie dostępny w tym samym miejscu, w którym teraz jest Relacja i Na żywo, a filmy będzie można udostępnić na InstaStories, na feedzie oraz w nowej sekcji Klipy, która pojawi się na profilu (tam, gdzie teraz jest IGTV oraz oznaczenia). Reels będzie miało również swej miejsce w sekcji Eksploruj.

źródło: about.instagram.com

Czy nowa funkcja zostanie przyjęta pozytywnie? Jestem niemal przekonana, że tak. Patrząc na ilość filmów, które trafiają z Tik Toka na Instagram, to można wróżyć Reels sukces. Pod warunkiem, że nie będzie to nieudolna kopia kilku opcji, jakie daje oryginał.

Instagram Shop

Od dłuższego czasu, marki mogą oznaczać produkty w swoich postach i InstaStories, jednak użytkownicy Instagrama mieli jedynie wgląd do ceny produktu, natomiast sam zakup był możliwy wyłącznie po przejściu na stronę sklepu.

Teraz Instagram wprowadza na pasku nawigacyjnym sekcję Sklep, w której użytkownicy będą mogli zrobić zakupy bezpośrednio w aplikacji. Instagram Shop zajmie miejsce Ostatnich aktywności, które przeniosą się na wyższy poziom, czyli ten sam, na którym są wiadomości prywatne. Z perspektywy użytkownika będzie to sekcja, w której znajdzie on wiele produktów, które oczywiście będę odpowiednio wyselekcjonowane dzięki algorytmowi. Natomiast dla marek i twórców sprzędających swoje produkty, będzie to przestrzeń do stworzenia własnego sklepu i sposób na dotarcie do nowych klientów.

źródło: digitalage.com

Nie ulega wątpliwości, że stworzenie Instagram Shop oraz Instagram Checkout (płatność bezpośrednio w aplikacji) to zabieg, który ma na celu lojalizację użytkowników, czyli przywiązanie ich do aplikacji i sprawienie, że nie będą mieli potrzeby opuszczania jej.

Jeśli chodzi o moje zdanie, jest do duży ukłon w stronę użytkowników, którzy sprzedają swoje produkty na Instagramie. Teraz droga dotarcia do klienta i podjęcie przez niego decyzji zakupowej będzie o wiele łatwiejsze. Natomiast dla mnie, jako klienta, będzie to duże ułatwienie i… większa pokusa, bo im więcej mam czynności do wykonania na drodze kupna, tym większa jest szansa, że na którymś z etapów zrezygnuję. Wraz z nową funkcją nie będzie takiego problemu.

Walka z automatyzacją

Instagram ogłosił nowy sposób walki z botami. Wspieranie działań przez różnego rodzaje programy i aplikacje zewnętrzne jest niezgodne z regulaminem IG. Plaga tego typu zachowań, która rozpętała się jakiś czas temu, nieco zmalała, jednak wciąż jest na wysokim poziomie. Dlatego Instagram podjął kolejne kroki, które mają na celu zmniejszenie „szarej strefy”.

Od teraz, jeśli IG zauważy w działaniach profilu schemat potencjalnie nieautentycznego zachowania, będzie zwracał się do użytkownika z prośbą o potwierdzenie tożsamości. Na tej podstawie będzie weryfikował, które konta należą do prawdziwych użytkowników, a które są jedynie narzędziem wykorzystywanym do działań niezgodnych z regulaminem i wprowadzającym w błąd pozostałych użytkowników.

W moim odczuciu to bardzo dobry ruch, nie lubię spamowych wiadomości, komentarzy, czy być oznaczana w dziwnych treściach (ostatnio był wysyp zdjęć z logiem Amazona). Każde działania mające na celu zniwelowanie automatyzacji są przeze mnie mile widziane, choć boję się, że Krzysztof Ibisz przestanie wtedy oglądać moje InstaStories. 🙁

Te trzy nowości już są wprowadzone w życie, zanim jednak dotrą do Polski, pewnie jeszcze będzie trzeba chwilę poczekać, a przyznaję, że już przebieram nóżkami, aby poznać Instagram Reels.

6 comments
  1. Ibisz to chyba wszystkich ogląda 😀 Ale bardzo się cieszę, że będą walczyć z botami, bo mnie te boty bardzo irytują i nie mogę się doczekać aż wprowadzą w końcu w Polsce Instagram Reels. Bedzie fajna zabawa.

  2. A mi by się przyda licznik ile mi zostało polubień na gosizne czasami jak oglądam zdjęcia a jest ich mega duo i mega fajnych to człowiek w gąszczu liczb się zapomina. Mogła by być ilość na dobremę i każdy by wiedział ile mu zostało

  3. Super zmiany, u mnie jeszcze nie zostały wprowadzone, co więcej zniknęły mi też nowe czcionki ze stories mimo najnowszej aktualizacji 🤔

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ