Hashtagi. Nie takie straszne jak je malują, cz. 1 – Fakty i mity

Hashtagi – choć spędzają sen z powiek wielu osobom, zapewniam Was, że operowanie nimi jest łatwiejsze niż Wam się wydaje.

Ten wpis będzie rozpoczynał serię artykułów na temat hashtagów, a zaczniemy od uporządkowania sobie, co na temat # jest faktem, a co jedynie mitem.

Hashtagi nie działają – MIT

Może zabrzmieć brutalnie, ale to największa bzdura na temat hashtagów, powtarzana, zazwyczaj, przez osoby, które nie potrafią poprawnie ich używać. # mają wielką moc i dzięki nim można trafić do dziesiątek tysięcy nowych użytkowników. Trzeba tylko umiejętnie je dobierać, a ten cykl napewno Wam to ułatwi.

Wielkość hashtagów należy dobierać do wielkości konta – MIT

Kilka razy spotkałam się ze stwierdzeniem, że osoby z małymi kontami powinny używać mniejszych hashtagów, a osoby z dużymi kontami – większych hashtagów. To oczywiście mit, który ogranicza możliwości mniejszych kont. Niezależnie od ilości obserwujących, można mieć najlepiej dobrane hashtagi, które nie zadziałają, bo…

Bez dobrego zdjęcia hashtagi niewiele dają – FAKT

Aby hashtagi generowały wyświetlenia, wejścia w profil i dalsze reakcje, najpierw uwagę powinno przyciągnąć zdjęcie. Wchodząc w dany hashtag, już na wstępie, wyświetla się 9 różnych postów, a skrollując w dół, jest ich jeszcze więcej. Zdjęcie powinno wyróżniać się na tle pozostałych, przyciągnąć, zainteresować. Sprawić, żeby osoba przeglądająca posty pod danym hashtagiem, weszła właśnie w Wasze zdjęcie. Kiepskie zdjęcie zginie pomiędzy innymi i szybko przestanie się wyświetlać pod hashtagiem, ponieważ nie będzie wzbudzało zainteresowania.

Nie warto używać milionowych hashtagów – FAKT I MIT

Jeśli zdjęcie z posta jest naprawdę dobre, to nie ma żadnych przeciwskazań do tego, żeby nie używać milionowych hashtagów. Działa to tak, jak opisane jest wyżej, nie warto jednak używać tych, które są naprawdę duuuże, jak #love (1,7B postów), #instagood (1,1B postów), happy (565mln postów) itd. Pod takimi hashtagami w ciągu minuty pojawia się kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset, nowych postów, więc nawet jeśli jesteście pewni zaje*istości Waszego zdjęcia, to tak szybko będzie spadać w dół najnowszych postów, że niewielu osobom będzie miało szansę się wyświetlić.

Niektóre hashtagi są zakazane – FAKT

Blokada danego hashtaga może być czasowa lub na stałe. Instagram blokuje niektóre tagi, ponieważ znajdowały się pod nimi treści niezgodne z regulaminem (czyt. m.in. porno), dlatego ze względu na bezpieczeństwo swoich użytkowników, IG ukrył ich zawartość, a za ich użycie „nakłada karę”. Więcej na ten temat będzie w osobnym wpisie.

Nie powinno dawać się więcej niż 20 hashtagów – MIT

Instagram pozwala na wpisanie pod postem 30 # i nie ma powodu, dla którego trzeba by było używać ich mniej. Gdyby IG chciał, aby używać ich nie więcej niż 20, to taki byłby limit. Warto jest stosować możliwie najwięcej hashtagów (zachowując limit 30), ponieważ każdy zwiększa szansą na trafienie do nowych odbiorców.

Jak widać wokół hashtagów krąży wiele teorii. W kolejnych wpisach postaram się wyjaśnić kolejne związanie z nimi zagadnienia.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Pozostałe wpisy o hashtagach:
Hashtagi. Nie takie straszne jak je malują, cz. 2 – dobranie hashtagów do posta TUTAJ
Hashtagi. Nie takie straszne jak je malują, cz. 3 – wyświetlenia z hashtagów TUTAJ

7 comments
  1. Najczęściej słyszę o tym, że wielkość # powinna iść w parze z wielkością konta. Nawet widziałam posty na IG (karuzele), gdzie było wyjaśnione jaka wielkość # do jakiej wielkości konta… Dobrze, że to obalasz.

    A jeszcze pytanko dodatkowo. Czy kolejność tematyczna # ma znaczenie (lejek hashtagów)? Mam na myśli, że najpierw należy dodawać # np. branżowe, później dotyczące niszy, w jakiej działamy, branży itd.

    Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ