Co spowalnia rozwój Twojego konta na Instagramie?

fot.: Justyna Kocur-Czarny, jkocurczarny.com

Spędzasz cały wolny czas na robieniu super zdjęć i ich obróbce, po nocach wymyślasz interesujące posty, męczysz się z hashtagami, żeby były dobrze dobrane, codziennie dbasz, aby Twoi odbiorcy mieli ciekawe stories, stajesz niemal na rzęsach, a licznik obserwujących jak stał, tak stoi? Sprawdź, czy przypadkiem nie popełniasz błędów, które spowalniają rozwój Twojego konta.

Na podstawie moich obserwacji i doświadczeń, postanowiłam wymienić najczęstsze błędy, które popełniają użytkownicy niezależnie od wielkości konta i poziomu zaawansowania mierzonego ilością przeczytanych instatipów. Oto one:

Nie masz określonego celu

Coś tam tworzysz, wrzucasz i publikujesz, ale na dobrą sprawę, to właściwie nie wiesz po co i dla kogo. Skaczesz z tematu na temat, bo nie potrafisz zdecydować, czy chcesz, aby Twój profil był edukacyjny, inspiracyjny, czy lifestylowy. Dopóki jasno nie określisz, dla kogo jesteś na Instagramie i jakie jest tego cel, to nic nie wskórasz. Jeżeli Ty nie wiesz, po co jesteś na Instagramie, to Twoi odbiorcy też nie będą tego wiedzieli, co znacznie spowolni rozwój Twojego profilu.

Nie trafiasz do odpowiedniej grupy docelowej

Wyobraź sobie, że jesteś wedding plannerką, która za pomocą Instagrama chce dotrzeć do przyszłych par młodych. Wrzucasz najpiękniejsze zdjęcia swoich realizacji, dzielisz się cennymi wskazówkami przydatnymi podczas planowania wesela, ale nie przekłada się to na zainteresowanie odbiorców, bo… po analizie okazuje się, że zamiast do swojej grupy docelowej, trafiasz do osób, które ślub mają już za sobą i/lub osób z tej samej branży. Cała Twoja praca idzie wtedy na marne, bo aby rozwijać swój profil i osiągnąć postawiony wcześniej cel najpierw musisz dotrzeć do odpowiednich osób.

W drodze do swojego celu tracisz z oczu cele odbiorców

Znasz swój cel, wiesz, co chcesz osiągnąć i śmiało idziesz po swoje. To samo tyczy się również Twoich odbiorców. Oni również są na Instagramie „po coś” i obserwując Twój profil oczekują „czegoś”. Czy w walce o nowych followersów przypadkiem o tym nie zapominasz? Nawet jeśli przybywają Ci nowe osoby, to odchodzą obecne, przez co liczba obserwujących wciąż stoi w miejscu. Zrób lepiej rachunek sumienia i odpowiedz sobie na pytanie, czy nie jesteś tym „operatorem”, który dba tylko o nowych klientów? No właśnie. Aby zaspokajać potrzeby swoich odbiorców, trzeba je poznać, jeśli ich nie znasz, to znaczy, że…

Nie zanalizujesz statystyk

Oczywiście zaglądasz do nich, przyglądasz się liczbom, cieszysz się, kiedy wynik procentowy tygodnia jest na zielono, bo to oznacza, że jest lepiej niż w poprzednich siedmiu dniach. Co za tym idzie? Zwykle nic, bo nie potrafisz ich analizować, wyciągnąć wniosków i wykorzystać do rozwoju swojego profilu. A, jak to mówią, statystyki nie kłamią i umiejętnie z nimi pracując można osiągnąć niesamowite efekty.

Żródło: instagram.com

Nie masz zaplanowanej strategii

Twoje treści powstają głównie spontanicznie, czasami planujesz coś wcześniej, ale patrząc na swój profil z lotu ptaka, widzisz raczej chaos niż zaplanowane działania. To samo niestety widzą również Twoi odbiorcy. Bez strategii Twoje działania są nie tylko nieuporządkowane, lecz także często mniej przemyślane, a co za tym idzie, mniej wartościowe dla Twoich odbiorców.

Jak zbudować dużą i zaangażowaną społeczność dowiesz się z kursu online Czas na Insta. Nie ma znaczenia, jak duży jest Twój profil, ponieważ przedstawione w nim działania są uniwersalne i koncentrują się na świadomym budowaniu strategii, z której skorzystają i duże, i małe konta.

Więcej o kursie przeczytasz na stronie czasnainsta.pl
Do 5.10. możesz kupić kurs z moim 30-dniowym wsparciem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ